Tuesday, November 18, 2008

Hank Moody, Bukowski och min t-shirt

Äntligen! Gud har nu gett mig klartecken på att det är helt ok att jag slutar mina dagar som alkad, bitter författare. I går använde jag Bukowski-citatet ”Sometimes you just have to pee in the sink”, när jag lade upp några nya t-shirt-tryck på Red Bubble (gå gärna in och köp några hundra ex av varje tröja). Lite senare, när jag och E låg och tittade på senaste Californication-avsnittet – som för övrigt var förjävla bra – faller allt på plats. Hank Moody (David Duchovny) befinner sig nämligen i en rätt så knepig situation och blir helt sonika tvungen att, just det, pissa i handfatet. Cirkeln är sluten – Bukowski, Moody och Wicklén, great minds think alike.

1 Comment:

Anonymous said...

Great men do alike. Den t-shirten ska bli min. Bra där.